۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

روایت زندانی فلسطینی از فرار از زندان؛

من تونل را حفر کردم

من تونل را حفر کردم

صبح امروز وکیل یکی از زندانیان فلسطینی که از زندان اسرائیل فرار کرده بودند در گفت و گو با رسانه الجزیره، روایت فرار را از زبان طراح اصلی نقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وکیل «محمود العارضه» زندانی فلسطینی، می‌گوید موکل‌ش اعتراف کرده که مسئول برنامه ریزی و حفر تونل برای فرار از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی بوده و کار حفر تونل را در سپتامبر سال گذشته شروع کرده است. هم‌چنین العارضه در بازجویی‌ها هر گونه کمکی از طرف دیگر زندانی‌ها را انکار کرده و گفته ۶ زندانی فراری از هیچکس دیگری در جریان فرارشان کمک نگرفته‌اند. او درباره نحوه دستگیری‌اش هم گفته که وقتی به همراه «یعقوب قادری» دیگر زندانی فراری بوده، گشت پلیس به طور اتفاقی آن‌ها را می‌بیند و توقف می‌کند.

محمود العارضه می‌گوید که ۶ زندانی فلسطینی بعد از فرار کنار یکدیگر بودند و با هم خودشان را به روستای «ناعوره» رساندند و در مسجد آن‌جا از یکدیگر جدا شدند. او می‌گوید تلاش کردیم که به کرانه باختری وارد شویم اما تمهیدات امنیتی اسرائیل بسیار زیاد بود، از طرفی نمی‌خواستیم وارد خط سبز فلسطین شویم که مسئولیت‌مان گردن‌گیر کسی شود.

العارضه هم‌چنین می‌گوید که روحیه‌اش عالی است و این فرار را یک موفقیت بزرگ می‌داند.

وکیل این زندانی اما سحر چهارشنبه به الجزیره گفته است که موکلش در جریان بازداشت مجدد به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه سر آسیب دیده در حالی که تا این لحظه، هیچ درمان و مراقبتی روی او صورت نگرفته است.

مترجم: علیرضا رأفتی

کد خبر 5305637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha